1. Tradicionalni mediji su u procesu izumiranja

Jasno definisane i predstavljene cene tradicionalnih saopštenja za štampu koje postavljaju vesti u medije, delimično brišu granice između odnosa s javnošću i oglašavanja. Generalno, na lokalnom tržištu gde su mediji izgubili svoje primarno značenje, pojavljuju se nezavisni, slobodni komunikacioni sistemi, nove komunikacione tehnologije.

Ekspanzija interneta tokom prethodne decenije otvorila je nove razvojne mogućnosti za komunikaciju usmerenu ka javnosti.

2. Blogovi, veb stranice i društvene mreže preuzeli su vodeću ulogu u svakoj PR strategiji

Komunikacija ponovo postaje razmena mišljenja, a pojedinac preuzima značajnu ulogu kao uticajni glasnik.

Popularno je biti bloger.

Oni postaju uvaženi članovi zajednice i „lideri“, pa su ih mnoge kompanije prepoznale kao potencijalne megafone za obraćanje širem krugu javnosti.

U 2014. blogovi u Srbiji postaju medijski broj jedan za svest o brendu, vesti i plasiranje proizvoda.

Sa druge strane, društvene mreže dovele su do preokreta i mediji su sada ti koji slušaju, a čitaoci, gledaoci i korisnici su oni čija se reč i mišljenje mogu dalje čuti. Sviđalo se to nama ili ne, neprihvatljivo je da nemamo FB stranicu, LinkedIn profil ili Tweeter nalog.