Svedoci smo transformacije sveta usled pandemije korona virusa. Na prvoj liniji udara našla se i komunikacija, koja se pred trendom socijalne distance koji nam je stigao sa pandemijom, preselila na online kanale. Društvene mreže su se zapalile! Zapalile od broja korisnika koji su imali previše slobodnog vremena, premalo slobode kretanja. Najednom društvene mreže preplavljene su korona postovima. Naravno i ovaj talas podigao je mulj, pa smo mogli videti na delu dno medijske scene koje je samo „povuklo nogu”. Svet je postao bogatiji za milione nadrilekara i doktora nauka u trenu. Kao sportski komentatori stranice su se utrkivale ko će pre objaviti rezultat novozaraženih, umrlih i izlečenih, praveći paralelu među zemljama regiona, Evrope ili sveta, ne shvatajući da u toj igri nema pobednika.

Dezinformacije za vreme zdravstvene krize mogu da izazovu paniku, strah, ali i da prouzrokuju ozbiljne zdravstvene probleme, što se u ovom ludom vremenu u ovom ludom okruženju zaista dešavalo jer su ljudi jeli i pili različite stvari koje nisu za konzumaciju. Ali nećemo o tome. Nećemo raditi PR tom ružnom licu današnjice, već želimo da pričamo o onom lepom, dobrom.

Tako su se tokom poslednjih nedelja na domaćoj sceni izdvojili neki kanali koje posebno želimo da pomenemo, kroz koje su njihovi autori slali potpuno suprotnu, pozitivnu sliku korišćenja društvenih mreža, plasirajući sjajne sadržaje.

Prvi kanal na koji želimo da vam skrenemo pažnju je kreativni kutak Branislave Antović, velikog zaljubljenika u modu, umetnost, putovanja i život. Njen blog, Brana’s Divine World, koji prate izuzetno aktivne stranice na Facebook i Instagram platformi, na kojima je kroz svakodnevne Story-e, brzom i direktnom komunikacijom pokazala moć online zajednice.

Brana je tokom vanrednog stanja, iskoristila svoj uticaj i kontakte da proširi vest o problemima sa kojima su se susretali neki naši sugrađani, poveže one kojima je bilo potrebno u datom trenutku sa onima koji su u mogućnosti da pomognu ili pruže značajne informacije. Delila je zanimljive i korisne sadržaje sa svojim pratiocima, poput besplatnih, otvorenih kulturnih sadržaja koji su značajno obojili „slobodno” vreme u doba korone. U pravom trenutku postavljala je javno pitanja od velike važnosti za čitavu zajednicu i pomogla da odgovori stignu na prave adrese. Odgovornost i briga su se još jednom izdvojile kao važne karakteristike koje prave razliku.

Drugi kanal koji želimo da pomenemo je kanal kompanije Ferdinand Knedle koja je pokrenula akciju humanitarnog karaktera „Ruka ruku mije“. Svi ljubitelji knedli su svojom porudžbinom sticali pravo na dodatne besplatne knedle sa šljivama koje su tokom akcije i vanrednog stanja besplatno dostavljane našim starijim sugrađanima sa ograničenim kretanjem. Za 48 dana, koliko je trajala akcija #rukarukumije 2.138 Ferdinand knedli stiglo je u 1.024 domaćinstva kao podrška osobama starijim od 65 godina. Poslednjeg dana akcije priliku da se zaslade zahvaljujući ovoj humanoj akciji imala su deca obolela od raka i osoblje Instituta za majku i dete i Dečije klinike u Tiršovoj. Sjajnom akcijom objedinili su lepo i korisno i pokazali snagu društvenih mreža na pravi način.

Poslednje stranice koje ćemo danas pohvaliti, nisu ništa manje važne. U pitanju su Facebook i Instagram stranica agencije za praćenje i analizu  sadržaja tradicionalnih i društvenih medija Kliping Srbija. Iskoristivši mehanizam i širinu koji im je svakodnevni posao pružao u moru onih negativnih, čak i lažnih kataklizmičnih ili isceljujućih vesti, oni su izabrali da reflektor malo pomere u stranu i podele jednom nedeljno sa svojim pratiocima „Dobre vesti”. One su tako iz dana u dan, davale impuls životu prateći uspehe naših mladih matematičara, interesantne vesti iz sveta kulture, velika dostignuća  iz sveta nauke, zanimljivosti sa različitih kontinenata. Mogli su da izaberu put kojim su mnogi išli jureći broj klikova, lajkova, ali oni su izabrali da budu prozor u svet po tmurnom danu. Svaka čast, sa uživanjem smo pratili njihove postove i radovali se dobrim vestima.

Smart Vision_Blog_PostKorona_2_2