Možda se to ne čini na prvi pogled imajući u vidu prirodu ove društvene mreže, ali promocija brenda na TikToku može biti veoma uspešna. Pod uslovom da znate šta radite.

Jedna od najpopularnijih (ako ne i najpopularnija) aplikacija na svetu – TikTok – definitivno je promenila način na koji doživljavamo društvene mreže. Sa više od 800 miliona aktivnih korisnika i prisustvom u više od 155 zemalja širom planete, TikTok je vratio pravo značenje reči „viralnosti“ i viralnog sadržaja.

TikTok je svoj život započeo 2016. godine (prvobitno pod nazivom Douyin) u Kini. Od tada ova aplikacija beleži neverovatno brz rast i planetarnu prepoznatljivost, da je danas postala druga najpreuzimanija aplikacija na svetu.

Ključ uspeha TikToka leži u jednostavnom i jedinstvenom formatu i sadržaju koji nudi korisnicima. Na ovoj platformi korisnici postavljaju kratke snimke, najčešće u trajanju do 15 sekundi, koje prate unapred snimljeni audio zapisi ili muzika u pozadini. Na video snimcima možete postavljati i dodavati razne efekte, filtere i stikere, čineći ih vidom tzv. brze zabave.

Možda je nesrećni korona virus pogubno uticao na globalnu ekonomiju, ali COVID-19, ne samo da se pokazao kao generalni pokretač digitalizacije, već je TikTok upravo za vreme pandemije doživeo pravu ekspanziju i ogroman uspeh.

Zašto je promocija brenda na TikToku dobra (i poželjna) stvar?

Glavna publika na TikToku jesu tinejdžeri i mlađe generacije – takozvana Generacija Zed. Prema pojedinim istraživanjima, tinejdžeri, odnosno omladina od 16 do 24 godine najviše vremena provodi upravo na ovoj aplikaciji. Inače, procenjuje se da je TikTok do sada “sakupio” više od 2 milijarde preuzimanja na mobilnim uređajima i za sada ne pokazuje znake usporavanja.

Drugim rečima, TikTok, kao platforma sa enormnom populacijom, može poslužiti kao odličan način da ispromovišete svoj biznis, odnosno kompaniju ili brend. Ali, ne odmah, ne tako brzo, i ne baš tako lako kako se možda čini. Postavljaju se pitanja – šta ako ne možete da igrate? Šta ako ne slušate popularnu muziku koju slušaju mladi? Šta ako niste ekspert za editovanje i montiranje video snimaka? Na svu sreću, nije vam potrebno prethodno iskustvo u navedenim disciplinama da biste koristili TikTok u promotivne i poslovne svrhe. Od edukativnih snimaka, sve do beauty saveta – postoji, zaista, mnogo načina kako da iskoristite ovu aplikaciju za povećanje svog biznisa i ličnog brenda.

Uz razrađenu socijalnu strategiju, TikTok vam može pomoći da izgradite jaku nišu u okviru svog komjunitija i ciljne grupe, a da se istovremeno zabavite interesantnim video sadržajem.

Zato vam sada pružamo nekoliko saveta kako na najbolji način da iskoristite sve prednosti ove društvene mreže.

Upoznajte se sa platformom i osećajte se udobno dok koristite TikTok

Najmanje što želite jeste da se pridružite ovoj platformi, postanete njen korisnik, a da ne znate šta radite. Da vas drugi korisnici ne bi izbegavali i zaobilazili, morate dobro proučiti način funkcionisanja TikToka. Istraživanje sadržaja i načina komunikacije na ovoj platformi, prvi je logičan i prirodan korak da se vaša kompanija, odnosno brend „utopi“ u TikTok.

Ako hoćete da se promocija brenda na TikToku iskristališe u najboljem svetlu, onda treba da znate da Tik Tok obuhvata isključivo zabavan i privlačan vizuelni video sadržaj. Na primer, ako pogledate trending stranicu TikToka, naići ćete na gomilu glupavih, smešnih i simpatičnih video snimaka, koje prate odgovarajući muzički hitovi. Drugim rečima, TikTok nije mesto za ozbiljnu ili uobičajenu reklamu ili prodaju, na koje smo godinama naviknuti.

Veoma je važno da ne kopirate tuđ sadržaj, kao i da budete originalni. Ali, tu originalnost morate ispoljiti na kreativan način tako da svoj brend možete da istaknete i da se povežete sa svojom ciljnom grupom.

Promocija brenda na TikToku – Kreirajte sadržaj koji odgovara vašem brendu i ciljnoj grupi

TikTokeri vole da prate profile sa jedinstvenim i originalnim sadržajem, a zahvaljujući TikTok algoritmu, bukvalno svako može pronaći vaš sadržaj. Prema tome, ukoliko se usredsredite na sadržaj iz vaše niše, odnosno na sadržaj koji odgovara vašem poslovanju, moći ćete i mnogo više kreativni da budete.

Zašto ovo dobro funkcioniše na TikToku?

Kada izaberete odgovarajuću temu (nišu) putem koje ćete komunicirati, moći ćete da usmerite svoju pažnju na određene aspekte svog brenda.

Na primer, ako ste pekara koja želi da promoviše svoje poslovanje na TikToku, onda je sasvim ok da kreirate sadržaj koji bi se fokusirao na pravljenje peciva „iza kulisa“ (behind the scenes). Kupci u pekari vide samo gotova peciva, a vi im na TikToku možete predstaviti kako izgleda celokupan proces  pravljenja i pečenja ovih namirnica.

Ukoliko se vaš biznis bavi kiropraktikom, uvek možete praviti kratke snimke ili kompilaciju „krckanja“ svojih pacijenata. Ili, ako ste stomatolog, u 15 sekundi možete prikazati ubrzanu hronologiju – od neurednih zuba, pa sve do blistavo belog osmeha.

Dakle, ako konstantno objavljujete sadržaj iz svoje niše, vaša ciljna grupa će taj sadržaj pronaći, a vaša zajednica će porasti. I kako raste, vremenom možete svoju publiku sa TikToka preusmeriti na veb-sajt svoje kompanije.

Odlučite kada ćete i koliko često objavljivati sadržaj

Kao i na svakoj drugoj društvenoj mreži, veoma je važno imati plan, raspored i definisan kalendar objava na TikToku. Na ovaj način, možete unapred da razmišljate o idejama za objave za predstojeću nedelju ili mesec.

Kada prvi put počnete sa kreiranjem sadržaja i postovanjem objava na TikToku – nemojte preterivati i sve sručiti odjednom. Učestalost objava treba da bude u onoj meri u kojoj to vama prirodno odgovara. Kao što ni u pravom životu ne uspeva usiljeni humor, tako i na TikToku ne uspeva usiljenost sadržaja.

Ali, promocija brenda na TikToku podrazumeva da, ipak, imate neki kontinuitet i doslednost, zbog čega će vas TikTok i nagraditi. Međutim, umesto da objavljujete 3 posta dnevno jedno vreme, potom da nestanete na određeni period, mnogo je bolje da počnete sa 3 do 5 objava na nedeljnom nivou.

Odlična stvar kod TikToka jeste to što možete eksperimentisati kad god je to potrebno. Pitate se zašto? Pa, zato što jedino do čega je vašoj ciljnoj grupi na TikToku stalo jeste da sadržaj bude inspirativan, zanimljiv, koristan i zabavan.

Preporučujemo da otvorite na Pro nalog na TikToku kako biste dobili pristup analitici. To će vam dati uvid u aktivnosti vaše ciljne grupe, kada je ona najaktivnija, na koji sadržaj najbolje reaguje i slično. Povratno, to će vam pomoći da utvrdite koje je najbolje vreme za objavljivanje sadržaja na TikToku.

Zaboravite na savršenstvo

„Budi originalan.“ „Budi svoj.“ Možda ove rečenice zvuče izlizano i klišeizirano, ali TikTok je savršena platforma za autentični prikaz identiteta vašeg brenda. Dok je na Instagramu estetika sadržaja praktično postala imperativ, to nije slučaj sa TikTokom.

Naime, TikTok, odnosno publika na ovoj društvenoj mreži želi brendove koji su hrabri i smeli i koji se ne plaše da prave nove trendove. Šta ovo u prevodu znači? To znači da ne morate da imate savršen sadržaj i da budete savršeni kako biste uspeli na TikToku! Najbitnije je da budete svoji, da se zabavite i da ne shvatate ni sebe isuviše ozbiljno. Jednostavno, izvucite mobilni i počnite da snimate!

Postoje brojni influenseri koji na svojim Instagram profilima dele isključivo fotografije na kojima poziraju ili prikazuju svoje lice ili telo, kao da se fotografišu za naslovne strane čuvenih magazina. S druge strane, isti ti influenseri koriste TikTok kako bi objavljivali totalno drugačiji, zanimljiv i „otkačen“ video sadržaj – bez fokusa na sopstvenu telesnu ili facijalnu estetiku.

Autentičnošću svog sadržaja možete samo pojačati povezanost sa svojom ciljnom grupom. Na taj način, oni će se osetiti kao da poznaju osobu ili ljude koji stoje iza vašeg brenda. Samim tim, možete bolje ispromovisati svoju firmu!

Stvorite i stvarajte zanimljivi kreativan sadržaj

Što se kaže – il si IN il’ si OUT. Kada već znate da se TikTok bavi kreativnim i zabavnim sadržajem, onda znate da promocija brenda na TikToku podrazumeva da kreirate sopstveni kreativni i zabavni sadržaj. Dakle, stvaranje zanimljivog i originalnog sadržaja na TikToku jedan je od najlakših i najekonomičnijih načina za promovisanje vaše firme i poslovanja. Pored toga, jedna od najvećih prednosti TikToka, kao što smo već napomenuli, jeste da uopšte ne morate da pravite visokokvalitetne snimke.

Samo, dakle, izvadite svoj smartfon i započnite da snimate. Iako su blesavi i pomalo, kolokvijalno rečeno, otkačeni video snimci popularni na TikToku, ne pokušavajte po svaku cenu da objavljujete sličan sadržaj, ukoliko to nije u stilu vašeg poslovanja (govorili smo već o ne praktičnosti usiljenog sadržaja).

U tom smislu, evo kratkih tipova:

Fokusirajte se na sadržaj koji je zabavan i engaging. TikTok nije konvencionalna aplikacija, što znači da na njoj nema mesta za konvencionalan i klasičan marketing. Razmislite kakav sadržaj bi bio najzanimljiviji vašoj ciljnoj grupi, nasmejte ih, podstaknite ih da probaju vaš proizvod ili uslugu ili da se povežu sa njima. Smislite viralan hashtag koji ćete dodavati u svojim objavama.

Vaš sadržaj treba da bude ležeran i prijemčiv vašoj ciljnoj grupi. Ukoliko je taj sadržaj usiljen, neprirodan ili neiskren, vaša ciljna grupa će to osetiti i otići od vas.

Demonstracija isprobavanja proizvoda i/iliusluge. Kreirajte kratke video snimke gde vi ili članovi vaše kompanije probaju ili testiraju određeni proizvod ili uslugu. Ovo je odlična prilika da svojim pratiocima pokažete šta sve vaši proizvodi mogu da urade i kakva im je funkcija.

Poziv na akciju. Svaki put kada postujete novu objavu na TikToku, pozovite svoje pratioce        na konkretnu akciju, odnosno podstaknite ih da lajkuju, šeruju ili komentarišu vaš snimak. To će omogućiti da uspostavite neki vid komunikacije sa vašom publikom, čime ćete povećati svoju vidljivost i učvrstiti svoju prisutnost na ovoj platformi.

Napravite Hashtag izazov

Sjajan način da promovišeste svoje poslovanje i svoj brend na TikToku jeste da kreirate sopstveni hashtag izazov. U pitanju je svojevrstan izazov imanentan TikTokerima. Naime, kada napravite hashtag izazov, vi tada podstičete druge TikTokere da kreiraju ili rekreiraju određeni sadržaj u kome će staviti hashtag koji ste vi brendirali, odnosno uspostavili.

Na taj način, možete steći mnogo pratilaca na ovoj društvenoj mreži, a samim tim se vaš brend može “pročuti”.

Na primer, poznata modna marka i proizvođač obuće i odeće “Guess” bila je jedna od prvih kompanija koja je započela hashtag izazov. Šta su oni uradili? Jednostavno – oni su podstakli TikTokere da snime sebe kako nose novu liniju njihovih proizvoda sa hashtagom #InMyDenim. Ako proguglate ovaj hashtag, videćete da je skoro 53 miliona ljudi videlo snimke sa ovim hashtagom.

https://www.youtube.com/watch?v=cjwxMU2xLOY

Ili, čuveni američki lanac restorana „Chipotle“ imao je savršenu kampanju sa hashtag izazovom #GuacDance. Ovaj izazov bio je jedan od najuspešnijih izazova u SAD-u. Drugim rečima, ova promocija je rezultirala najvećim danom gvakamolija ikada u Americi, kada je u jednom danu servirano čak 800.000 porcija gvakamolija.

https://www.youtube.com/watch?v=g4Vu_s_B8jA

Dakle, zabavan hashtag izazov ne samo da promoviše vaš brend, već ujedno služi i za interakciju sa pratiocima.

Promocija brenda na TikToku i saradnja sa influenserima

Nije neophodno da ovo radite, ali ne bi vam ni škodilo. Postoje uticajni TikTokeri (influenseri) koji imaju milionski auditorijum, odnosno pratioce. Kako biste proširili opseg svog poslovanja i ispromovisali svoj brend, razmislite o tome da uspostavite saradnju sa nekim od influensera iz vaše branše.

Još jednom treba podvući – ubedljivo najbrojniji korisnici TikToka jesu mlađe generacije (Generacija Z) i milenijalci koji imaju veliku odbojnost prema klasičnom i tradicionalnom marketingu i reklamiranju. Influenseri ne bi bili to što jesu da ne znaju kako da komuniciraju sa svojim pratiocima. I upravo saradnja sa influenserima vam može pomoći da se povežete sa tom čuvenom Generacijom Z (odnosno Generacijom Zed).

Vratimo se na pomenuti „Chipotle“. Ova kompanija je udružila snage sa čuvenim influenserom Dejvidom Dobrikom za plaćenu marketinšku kampanju sa hashtag izazovom #ChipotleLidFlip.

https://www.youtube.com/watch?v=MBPA4t3HeCo

Rezultat je bio sledeći – više od 100.000 novih pratilaca i gotovo 230 miliona pregleda!

Da biste imali pozitivne rezultate od TikTok influenser marketinga, veoma je neophodno da se vaša ciljna grupa i publika od influensera, koga želite da angažujete, poklapaju. I još jedna stvar – ne morate da sarađujete samo sa velikim imenima TikToka. Možete sarađivati i sa brojnim manje poznatim korisnicima iz vaše niše koji se vezuju za vaš sadržaj, komentarišu vaše objave i slično.

Iskoristite mogućnost reklamiranja

Na kraju krajeva, TikTok ima svoju platformu za oglase, odnosno za oglašavanje. Pa, zašto ih ne iskoristiti? TikTok za sada nudi četiri različite vrste oglašavanja:

Infeed Native Content. Ovaj vid oglašavanja ima sličnosti sa Snapchatom ili Instagram Story Ads-om i pruža mogućnosti za više funkcija, kao što su klikovi na vašem veb-sajtu ili preuzimanje aplikacije.

Brand Takeovers. Na ovaj način, brendovi praktično „preuzimaju“ TikTok na jedan dan. Tada, vi, odnosno vaš brend kreira fotografije, vizuale, GIF-ove i video snimke sa hashtag izazovima ili embedovanim linkovima koji vode ka landing stranicama.

Hashtag Challenges. Spomenuli smo već kako možete da kreirate sopstveni hashtag izazov. Ali, umesto da pokušate da kreirate viralni hashtag izazov sami od sebe, možete iskoristiti i opciju sponzorisanih hashtagova kako bi vaš engagement bio veći.

Branded Lenses. Ovaj vid oglašavanja sličan je sa Snapchat filterima za 2D ili 3D naočare.

Kao i sa svakom drugom društvenim mrežom, oglašavanje vam može pomoći da proširite obim svojih korisnika, kao i da povećate broj pratilaca. TikTok takođe nudi precizno targetiranje tako da možete biti sigurni da vaši oglasi „pogađaju“ baš one korisnike koji bi bili zainteresovani za vaš proizvod ili uslugu.

Da zaključimo

Kao što možemo da vidimo, promocija brenda na TikToku i te kako može biti uspešna, a može se obaviti na brojne zanimljive i kreativne načine. Sve se svodi na sledeće – a to je da isključivo od vas zavisi kako ćete plasirati svoj sadržaj na TikToku, tako da bude primamljiv i interesantan tamošnjoj publici.

Zapamtite – na različitim društvenim mrežama (Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, TikTok, Pinterest…) publika je drugačija i tome se, jednostavno, morate prilagoditi. U suprotnom, ostajete bez ili sa minimalnim rezultatima, nevezano za to da li imate plaćenu ili organsku kampanju.

Korišćenje i upotreba TikToka jeste izvrstan način da pokažete drugu – zanimljivu – stranu svog brenda, kao i da izgradite sopstveni community. Ako su tinejdžeri i mlađe generacije vaša ciljna grupa ili pak želite da se povežete sa njima, TikTok je savršeno mesto da pridobijete njihovu pažnju.

Ako želite da brendirate svoju kompaniju ili poboljšate svoj biznis na digitalnim kanalima komunikacije, Smart Vision vam, kao sveobuhvatna marketinška agencija, pruža usluge digitalnog marketinga, zahvaljujući čemu ćete moći da podignete svoje poslovanje na viši nivo.