Posle skoro godinu i po dana od kako smo se prvi put sreli sa pandemijom korona virusa, sada imamo dobre i loše vesti. Loše vesti – mnogi problemi sa kojima smo se susreli u 2020.toj su i dalje sa nama i po svemu sudeći neće baš tako brzo nestati sa naših lista. Dobre vesti – sada imamo mnogo više iskustva sa pandemijom nego u martu 2020. godine. Život se izmenio u svim aspektima, pa su se u skladu sa tim izmenile i navike, ali i očekivanja potrošača. Šta je danas važno potrošačima, a nije bilo u fokusu pre pandemije?

Povećan kvalitet sadržaja

Budimo objektivni, pre pandemije tematika reklama mogla je biti gotovo sve, ako je dovoljno dobro „upakovano“. Vođeni onim – na putu do posla i nazad pažnja potrošača nije na zavidnom nivou, saobraćajne gužve i buka lako smanje fokus pažnje, te nema previše udubljivanja u sadržaj kroz koji se skroluje. Kako su se kancelarije preselile u porodične domove, pažnja je i dalje rasuta na ukućane i kućne obaveze. Sada je potrebno da u maksimalno 60 sekundi spakujete nešto što drži pažnju sve vreme i nosi dublju poruku, odnosno veću vrednost zbog koje bi vaš proizvod trebalo kupiti.

Pažljivo birajte influensere za saradnju

Više nije dovoljan samo zavidan broj pratilaca i lep izgled za promociju vašeg brenda/proizvoda. Ljudi su suočeni sa gubicima bližnjih, žive sa strahom koji nije postojao ranije i pre svega žele da vide – istinsku brigu o zajednici. Žele da čuju da iza određenog brenda ili proizvoda koji promoviše stoji ličnost koja svojim radom i integritetom brine o svojoj okolini, bližnjima, saoseća sa svojim pratiocima. Odaberite integritet koji nosi poruku da je briga o zajednici važna.

Briga o zaposlenima

Pandemija je sasekla mnoge budžete kompanija širom sveta i nažalost, mnoge ljude ostavila bez posla. Neke kompanije bile su primorane da smanje broj zaposlenih. Nekada, to je dovelo do toga da ostatak zaposlenih bude preopterećen poslom. Mi smo u Srbiji početkom godine svedočili jednoj dodeli nagrada tokom koje je, u uključenju uživo, menadžerka primila nagradu i optužila kompaniju za mobing. Nakon toga, brend je doživeo poziv na bojkot proizvoda na svim društvenim mrežama. Poslednje što potrošači žele da čuju jeste da se prema svojim zaposlenima ophodite loše u kriznim situacijama.

Zaštita životne sredine

Ovo nikako nije samo fraza. Sa porastom temperature u određenim delovima planete i nedavnim poplavama u Evropi, koje smo sa nevericom pratili, potrošače sve više brine zaštita životne sredine i to ne samo one u kojoj trenutno žive, već i briga o tome šta ostavljamo generacijama koje dolaze. Brendovi će ozbiljno morati da stave akcenat na društveno-odgovorno poslovanje i doprinesu zaštiti okoline, jer je poslednja stavka koju potrošači žele da čuju nemar kompanija za prirodne resurse.

Jasno pokažite iza čega stoji vaš brend

Kada je pandemija dostigla svoj vrhunac, ne samo brendovi, već i svako od nas dobio je priliku da jasno kaže i pokaže ko je i iza kakvih vrednosti stoji. Medicinska pomoć stizala je na različite krajeve planete, maske, rukavice, sredstva za dezinfekciju, lekovi bili su jedan od načina da se iskaže solidarnost u borbi protiv virusa. Ugroženih je mnogo – od strane virusa, ratnih sukoba, gladi, klimatskih promena. Na gotovo svakom kraju planete pronaći ćete mesto da pokažete i dokažete da ste društveno-odgovorni. I nemojte čekati da vidite kako to drugi rade, već povedite sopstvenim primerom.