Optimizacija za pretraživače (SEO – Search Engine Optimization) ključna je ukoliko želite da se vaš sajt ili bilo koja druga online platforma dobro rangira na Google-u. Istraživanje fokusnih ključnih reči i njihova implementacija na sajtu od velike su važnosti i odlučujuće su za sajt – da li će biti na prvoj strani pretraživača. Kao i svi Internet alati, tako se i SEO stalno menja. Neophodno je neprestano “ići u korak” sa novitetima i ispratiti sve izmene. SEO trendovi za 2022. godinu nose sa sobom nove strategije u kreiranju sadržaja, a njihovo efikasno korišćenje učiniće čuda za vaš sajt.
Dakle, ukoliko i dalje koristite istu taktiku koju primenjujete godinama unazad, vreme je za promene. Činjenica je da stare strategije ne samo da ne daju dobre rezultate, već mogu i da naškode vašem sajtu ili platformi.
Imperativ je da se prilagodite novim SEO strategijama, a 2022. godina nosi sa sobom i brojne izmene.
SEO trendovi za 2022. godinu koji će imati veliki uticaj na pozicioniranje na Google-u
SEO će zasigurno i u 2022. godini igrati ključnu ulogu u tome kako se sajt rangira na pretraživaču. Ipak, nastaviće da se razvija i postaće složeniji. Praćenje aktuelnih trendova mnogo je više od toga koje ključne reči koristite. Morate da budete promišljeni i da kreirate kvalitetan sadržaj koji će prepoznati Google algoritmi.
SEO trendovi za 2022. godinu podrazumevaju implementaciju veštačke inteligencije u SEO. Ona nastavlja da menja način na koji ljudi komuniciraju sa sadržajem na Internetu, pa ima i veoma važnu ulogu u SEO strategiji. Vredan pažnje je Google-ov algoritam RankBrain koji će 2022. godine postati jedan od najvažnijih faktora rangiranja sajta na pretraživaču.
Čelnici Google-a nisu još uvek otkrili na koji način ovaj algoritam “meri” i analizira sadržaj, ali veruje se da je korisničko iskustvo jedan od primarnih faktora rangiranja. Od velike je važnosti koliko je korisnik vremena proveo na sajtu i koliko puta je kliknuo na različit sadržaj. Dakle, neophodno je organizovati sadržaj tako da bude koristan i da angažuje čitaoce.
Važno je šta piše na sajtu!
Dugačak sadržaj jeste još jedan od noviteta koji donose SEO trendovi za 2022. godinu. Pokazalo se da sadržaj dugog formata (tri hiljade reči i duži) ima više deljenja od sadržaja kratkog formata. Dakle, stavite fokus na kreiranje dugačkog sadržaja i kvalitetnog teksta.
Podnaslovi čine da tekst bude pregledan, pa nemojte zaboraviti ni na taj detalj. Koristite H2 i H3 podnaslove, kako dugačak tekst ne bi preplavio čitaoce.
Neprilagođenost teksta i sajta mobilnim telefonima nešto je što Google 2022. godine ne prašta. Indeksiranje sadržaja za mobilne telefone Google je uveo 2019. godine, a sada se fokus na prilagođenost mobilnim aparatima naglašava više nego ikad. Procenjuje se da će skoro 75 odsto korisnika pristupati Internetu putem telefona do 2025. godine, pa je ovakva vrsta optimizacije od izuzetne važnosti. Dobra vest je da je Google olakšao proveru efikasnosti sadržaja za mobilne uređaje besplatnim testom. Obavezno koristite alate koje vam ovaj pretraživač nudi.
Nije važan samo sadržaj – Dodatni SEO trendovi za 2022. godinu
Naravno da je sadržaj od ključne važnosti, ali postoji još toga na šta treba da obratite pažnju. Google pod kvalitetnim sadržajem podrazumeva one tekstove koji ispunjavaju takozvani „EAT“ princip. Reč je o tekstovima koji su stručni, autoritativni i pouzdani. Prilagodite obraćanje publici i Google će vas zbog toga nagraditi.
Ipak, SEO trendovi za 2022. godinu govore nam i da efikasan SEO podrazumeva i implementaciju video snimaka. Dakle, imperativ je da razvijete SEO strategiju koja uključuje video. Internet video platforme doživele su ekspanziju prethodnih godina.
Pokazalo se da je to veoma praktičan način uspostavljanja interakcije sa kupcima i klijentima. Tako je kreiranje optimizovanog video sadržaja postalo sastavni deo SEO strategije za 2022. godinu. Optimizujte opis videa, kao i svoj video kanal i prilagodite ga gledaocima. Ipak, nemojte opis videa pretrpavati ključnim rečima, već se fokusirajte na one od najvećeg značaja. Obavezno uključite i heštagove u opis videa i usmerite sadržaj ka ciljnoj publici.
SEO strategije 2022. godine – Pomozite kupcima da vas pronađu
Koje god metode da koristite, važno je da napravite strategiju tako da kupce uvedete u svoj marketinški tok. Koristeći SEO, povećajte svest klijenata o vašem brendu, proizvodu ili usluzi. Predstavite sebe tako da kada vas kupac posmatra i upoređuje sa vašim konkurentima – da budete daleko iznad njih. Odmah potom, naći ćete se u fazi konverzije kada je neophodno da proces kupovine olakšate do krajnjih granica.
Nakon prodaje proizvoda ili usluge, ne zaboravite na svoje kupce. Kreiranje programa lojalnosti učiniće da vam se zadovoljni korisnik uvek vraća. Razvijte prisne odnose i učinite da vas kupac preporuči drugim potencijalnim korisnicima bez da ga to zamolite.
Efikasna SEO strategija učiniće da imate izuzetno prisan odnos sa svojim kupcima. SEO trendovi za 2022. godinu omogućavaju građenje jake veze sa stalnim i potencijalnim klijentima.
Tim agencije Smart Vision pomoći će vam da uvek idete u korak sa Google-om i njegovim zahtevnim algoritmima. Za vas kreiramo strategije oglašavanja, pozicioniranja na pretraživaču i predstavljanje na društvenim mrežama.
Sa nama ćete uvek biti sa Google-om na „Ti“.