Poslednjih godina, napredak tehnologije drastično je promenio način na koji živimo, radimo i komuniciramo jedni sa drugima. Jedan od najznačajnijih rezultata kada je tehnološki razvoj u pitanju je veštačka inteligencija (AI). Od prepoznavanja govora do prepoznavanja slika, AI nam je omogućila da automatizujemo širok spektar zadataka za koje se ranije smatralo da su previše složeni da bi ih mašine obavljale. U oblasti copywritinga i dizajna, veštačka inteligencija ima veliki uticaj. To nam je omogućilo da proizvodimo visoko-kvalitetan sadržaj u razmerama koje su ranije bile nezamislive, uz smanjenje vremena i troškova.

Osnove veštačke inteligencije (AI) i kako ona menja svet copywriting-a i dizajna

AI pravi revoluciju u oblasti dizajna koristeći mašinsko učenje za generisanje i optimizaciju koncepata dizajna. Ovde se javlja dilema da li će to na kraju dovesti do zamene ljudskog faktora u dizajnu. Međutim, dizajneri bi trebalo da iskoriste moć́ veštačke inteligencije da automatizuju zadatke koji se ponavljaju, poboljšaju tok posla i povećaju efikasnost. Softver za dizajn koji podržava veštačku inteligenciju može da automatizuje zadatke kao što su izbor boja i uparivanje fontova. Ovo omogućava dizajnerima da se više fokusiraju na kreativne aspekte svog rada i istražuju nove mogućnosti.

AI takođe ubrzano napreduje u učenju pisanja tekstova. Copywriteri sada mogu da proizvode sadržaj koji je personalizovaniji, sadržajniji i prilagođen njihovoj publici. AI može da analizira podatke i koristi algoritme dubokog učenja za generisanje efikasnog kopija koja ima odjek kod određene publike. Međutim, izazov za copywritere je da osiguraju da je sadržaj proizveden od strane veštačke inteligencije i dalje sličan čoveku, a ne robotu. Uticaj veštačke inteligencije na pisanje tekstova i dizajn može biti kontroverzan, ali kompanije koje prihvataju veštačku inteligenciju u dizajnu i pisanju tekstova imaće korist od povećane efikasnosti, smanjenih troškova i bržeg vremena obrade. Međutim, važno je prepoznati da, iako AI može da automatizuje zadatke, ne može da zameni značaj ljudske kreativnosti i genijalnosti.

Prednosti integracije AI u copywriting i dizajn

Jedna od primarnih prednosti AI u pisanju tekstova i dizajnu je količina vremena koje štedi. Sa AI tehnologijom, kreatori mogu lako da kreiraju sadržaj, kao što su postovi na društvenim mrežama ili čak članci na blogu, za nekoliko sekundi. Ovo omogućava zaposlenima da se fokusiraju na druge aspekte svog rada, kao što su dublja strategija i analiza. AI takođe omogućava  kreatorima da svoj sadržaj usmere na još preciznije ciljanu publiku. Koristeći analitiku podataka, AI analizira ponašanje i preferencije potrošača, omogućavajući kreatorima sadržaja koji plasiraju proizvod ili uslugu da pomoću obilja dodatnih informacija personalizuju svoj sadržaj pojedinačnim potrošačima, što rezultira većim stopama angažovanja i konverzijama. Mogućnost kreiranja ciljanog, relevantnog sadržaja brzo i efikasno je značajna prednost za klijente koja žele da izgrade svoj uticaj u digitalnom prostoru. Integracija veštačke inteligencije sa dizajnom je takođe rezultirala poboljšanim korisničkim iskustvom. AI tehnologija može da analizira ponašanje korisnika i da prilagoditi dizajn i izgled veb lokacija i aplikacija radi poboljšanja upotre i korisničkog doživljaja.

Zabrinutost da bi veštačka inteligencija potencijalno mogla da zameni ljudske autore tekstova i dizajnere može se otkloniti ili makar umanjiti činjenicom da mnogi marketinški stručnjaci veruju da AI tehnologija neće zameniti ljudsku kreativnost, već je poboljšati. AI može da pruži predloge i smernice, ali je i dalje na ljudskom faktoru da tumači podatke i generiše nove, inovativne ideje. Slika koju kreativci najčešće zamišljaju kada se pomene AI jeste algoritam koji u potpunosti zamenjuje njihova radna mesta. Međutim, bilo bi lakše kada bi kreatori sadržaja  razbistrili svoje umove i ne bi razmišljali o AI kao o „veštačkoj inteligenciji“, već kao što je bivša izvršna direktoka IBM-a Gini Rometi nedavno rekla: „Ako bih razmatrala inicijale AI, više bih volela da je definišem kao proširenu inteligenciju“.

Na šta treba obratiti pažnju prilikom korišćenja AI alata u kreativnom procesu?

Prva briga u kreativnom procesu prilikom korišćenja AI alata je nedostatak ljudskog senzibiliteta. Veštačka inteligencija može da analizira podatke i da isprati potrebe publike, ali joj nedostaje empatija i kreativnost koju ljudi poseduju.

Druga dilema je da li etički zameniti ljudsku kreativnost veštačkom inteligencijom, posebno kada je reč o kreativnim industrijama koje se u velikoj meri oslanjaju na umetnički izraz i lični stil. Takođe, AI alati imaju potencijal da održavaju stereotipe, kao i da pokazuju pristrasnost. Algoritam veštačke inteligencije može brzo da uči iz prethodnih podataka, ali to može dovesti do uskog pogleda na svet na osnovu podataka koje dobija. Ovo može rezultirati dizajnom koji jača postojeće predrasude i društvene norme, što dovodi do nedostatka raznolikosti i zastupljenosti.

Kopirajting podrazumeva više od jednostavnog sastavljanja rečenica. Zahteva razumevanje jezika i konteksta koje samo ljudsko biće može da pruži. Kopiju generisanom veštačkom inteligencijom možda nedostaje kontekst i kreativnost za povezivanje sa kupcima na ličnom nivou, što dovodi do prekida veze između brenda i njegove publike.

Kako veštačka inteligencija i ljudska kreativnost mogu da rade zajedno za optimalne rezultate?

AI alatima mogu se kreirati jednostavni dizajni koji čoveku oduzmu više vremena. Međutim, bez obzira na napredak AI alata u poslednje vreme, postoji potreba da se ljudski element uključi i unese emocionalni kontekst.

Kada govorimo o veštačkoj inteligenciji za pisanje teksta, to je opet momenat u kom nastupa ljudski senzibilitet. AI alati mogu skratiti vreme koje je potrebno za pisanje teksta, ali provera smisla istog i unošenje topline mora biti “ljudski” posao. Veštačka inteligencija vam može dati tekst pun činjenica, ali vi činite da to ne izgleda kao hladno iznošenje činjenica.

Prilikom pisanja tekstova dosta kreativnosti se izgubi u formiranju rečenica ispunjenih  suvoparnim činjenicama. AI alati će ovaj posao odraditi za vas, uštedeti vreme, a vašoj kreativnosti će dati priliku da se ispolji u punom potencijalu.

Kako tehnologija veštačke inteligencije nastavlja da se razvija i poboljšava, biće zanimljivo videti kako ona može dalje uticati na kreativnu industriju u godinama koje dolaze. Za sada, ostaje da sačekamo ubrzani razvoj AI i za najbolje rezultate rada iskoristimo sve prednosti koje ona pruža, a da im zatim pružimo sopstveni “lični pečat”.