Kako period krize i poslovne opasnosti prevesti u priliku za uspeh?
Pandemija je uticala kako na ljudske živote, tako i na ekonomiju na svetskom nivou, stavljajući na borbeni front mnoge biznise i delatnosti. Dok poslovni prihodi postepeno opadaju, a klijenti usled potrebe za smanjivanjem troškova sa sobom povlače i svoje biznise u izolaciju, marketing agencije širom sveta susreću se sa problemom opadajućeg broja partnera.
Vaši postojeći i potencijalni klijenti sada traže nekoga ko će ih voditi kroz ovaj period, ko će im pružiti stručan, ali i prijateljski savet i pomoći im da što bezbolnije prebrode krizu, nekoga kome će moći da veruju i u koga da se pouzdaju jednom kada ova situacija prođe. Svako ko se i malo razume u ekonomiju i princip ciklusa, zna da je sada dobro vreme za investiranje.
Zato investirajte – u nove klijente i dobre buduće odnose!
A ukoliko ste marketing agencija specijalizovana za digitalni marketing i nastup na društvenim mrežama – ovo je vaša prilika.
DIGITALNO PRISUSTVO – Prinudno privikavanje na novu situaciju i način poslovanja bilo je brže nego što možemo da izgovorimo „Covid19”. Veliki broj kompanija i brendova morao je da pređe na digitalno poslovanje u nameri da održi kontakt sa svojim klijentima, kupcima i potrošačima, kako bi ostali konkurentni na tržištu i konačno, opstali.
Društvene mreže su tokom pandemije bile jedini prozor u svet koji je ostao u potpunosti otvoren.
Uz manjak ljudskog kontakta i istinske konekcije, digitalni kanali su tu da popune praznine u komunikaciji.
U julu 2020. zabeležen je rast korisnika društvenih mreža od 10.5% u odnosu na period pre pandemije, dok su pojedine platforme čak duplirale broj svojih dnevnih aktivnih korisnika.
Zato je važno da svojim klijentima predstavite i iznesete sve potrebne informacije, najnovije statistike i prednosti digitalnog prisustva. Objasnite im da, u brzom, digitalnom svetu u kome danas živimo, poslovanje koje ne ide u korak sa vremenom i savremenim trendovima – ne može opstati. Pomozite im da prenesu svoje poslovanje na digitalne kanale, pustite ih da osete puls svoje publike, da vide kako njihova ciljna grupa diše, šta joj je u ovim trenucima potrebno i šta očekuje. Primenjujući celovit i proaktivan pristup, ponudite im inovativna i kreativna rešenja kako bi maksimizirali efikasnost svog prisustva u novim, društvenim medijima.
Uverite klijente u svoje znanje, iskustvo i sposobnosti. Demonstrirajte samopouzdanje, ali sa pokrićem! Pokažite primere svog uspeha. Na jednostavan i prirodan način sprovedite ih kroz ceo proces i objasnite svaki korak. Budite lider!
Budite tu da ukažete na nove trendove koji su se naglo nametnuli, naučite klijente novoj stvarnosti i budite vezivno tkivo između njihovog brenda i ciljne grupe.
Međutim, pored samog iskustva i isticanja svoje profesionalnosti i umeća, u ovim trenucima krize potrebno je i nešto više. Nešto ljudsko i toplo.
POSTAVITE TON KOMUNIKACIJE – empatičan, sa iskrenom željom da pomognete klijentu i njihovom poslovanju da prebrode ova teška vremena. Na početku razgovora uvek proverite kako su, kako se nose sa ovom situacijom, da li su im porodice i najbliži u redu. Na kraju krajeva, ljudi sarađuju sa ljudima. Klijenti su, isto kao i mi, jednostavno ljudi koji se bore za svoju viziju, a koje je zahvatila ista neočekivana situacija. Trenutno imaju jedan cilj – da opstanu. Sada to postaje naš zajednički cilj.
BUDITE ISKRENI I OTVORENI – U ovakvim trenucima, nikome ne treba dodatna neizvesnost. Uz sve što se oko nas trenutno dešava, ljudima je potrebna sigurnost i istina. Stoga, uvek klijentu govorite istinu, čak iako ona nekada može biti ružna. Ukažite na problem, skrenite pažnju na loše odluke ili ideje sa kojima se ne slažete, ali i ponudite rešenje! Budite proaktivni, uvek razmišljajte dva koraka unapred. Predviđajte, analizirajte i delujte! Neka klijent zna da mu čuvate leđa.
PRUŽITE IM DODATNU VREDNOST – Zavrnite rukave i bacite se na posao. Ozbiljan posao! Pružite im čak i ono što nisu očekivali. Ono za šta nisu platili. Uvek pokažite da možete više. Otkrijte „potrebu iza potrebe“, šta je ono što je neophodno da unapredi njihovo poslovanje, a da toga nisu ni svesni. Nije dovoljno da budu zadovoljni – neka budu oduševljeni. Govorimo o tome da uvek pružite onaj jedan procenat više.
Otežajte sebi posao, kako biste njima olakšali njihov.
Sigurno sada razmišljate zašto posebno naglašavamo da je potrebno da svoj posao radite kako treba… (Zar se to ne podrazumeva?) Zato što je to jedini i najbolji način da pokažete svoju sposobnost, stvorite dugoročne i iskrene odnose sa klijentima, zaradite njihovo poverenje, pa i da ih zadržite jednom kada ovaj period prođe. Kao u svakom odnosu, ključ uspeha su međusobno poštovanje, razumevanje, poverenje, iskrenost i trud.
Dovedite svoje klijente na nivo na kom nisu ni sanjali da mogu biti bez vaše podrške!