Svetska banka u izveštaju „Globalni ekonomski izgledi“  prognozira da će ove godine doći do pada globalnog rasta za 5,2 odsto, što će ujedno biti i najdublja recesija od Drugog svetskog rata. Pojedine industrije snažnije su osetile posledice pandemije. „Nakon šest decenija konstantnog rasta, turizam je postao značajan nosilac ekonomskog razvoja“, navodi Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD) u publikaciji „Trendovi i politike u turizmu 2020“. Ipak, turističke destinacije danas se suočavaju  sa padom broja internacionalnih turista od 60-80 odsto. Kroz slične izazove prolaze i avio industrija, auto-moto industrija, industrija automobilskih delova i druge.

Pandemija ipak nije uzdrmala neke od industrija koje beleže snažan rast iz godine u godinu. Primera radi, prema statistikama, procenat izvoza hardvera u ICT sektoru, uključujući kompjutere, periferne uređaje i računarske komponente značajno je porastao od 2012. godine (10,5 odsto) do 2017. (11,5 odsto), kada su se kao najveći izvoznici istakli Hong Kong, Filipini, Singapur i Malezija.

Tehnološki napredak kao podsticaj rasta

Transformacija poslovanja i razvoj novih tehnologija uključujući AI i IoT, odnosno njihova višestruka primena u poslovanju i svakodnevnom životu, nosioci su rasta, između ostalih, i gejming industrije. Procenjuje se da će njihov značaj biti odlučujući pokretač i u narednoj deceniji.

Kako je doprineo Covid-19?

Industrija PC gejming opreme i u 2020. beleži  rast od  10,3 odsto odnosno od 3,6 biliona dolara, u odnosu na isti period prethodne godine. Može se uočiti i jedan čudan fenomen, a to je da istovremeno rastu svi segmenti tržišta.

Zatvaranje granica, socijalno distanciranje i ograničenje kretanja doveli su do rasta prodaje gejming komponenti. U tom periodu ljubitelji igara imali su više vremena da probaju neke nove naslove, da obore svoje rekorde i usavrše svoje veštinu. Mnogi su tek u toku izolacije i vanrednog stanja otkrili svoje igračko umeće. Stoga ne čudi podatak da je ove godine porastao broj gejmera, kojih je poređenja radi 2015. godine bilo 1,99 a 2020. 2,69 miliona širom sveta.

Prognoze za naredni period

Iako se ova industrija približava ostvarenoj prodaji od 40 biliona dolara u 2020, stručnjaci su oprezni kada su u pitanju prognoze. Povratak u „normalu“ možda će smanjiti interesovanje za gejming, ali uprkos tome moguće je očekivati nastavak pozitivnih trendova i pokazatelja u ovoj industriji.