Marketinški trendovi dolaze i odlaze dok brendovi uče da koriste nove tehnologije i prilagođavaju se okolnostima. Okruženje je konstantno u razvoju, vrednosti i odabiri potrošača su se promenili takođe, a efikasne marketinške taktike sledile su taj put. Mi smo izdvojili nekoliko trendova i strategija koji se očekuju u uzbudljivoj godini za marketing.

I Dugoročni odnosi influensera i brenda

Tradicionalno jedna od najboljih marketinških strategija jeste oglašavanje „od usta do usta”. Naprosto, verovatnoća da će ljudi isprobati proizvod ili uslugu ako ih preporuči neko koga poznaju i kome veruju je veća. Danas imamo influensere odnosno pojedince raznolikog i specifičnog usmerenja na društvenim mrežama koji sarađuju sa određenim brendovima i služe se ovim konceptom modernizujući ga prema novoj digitalnoj eri.

Čak 93% marketinških profesionalaca koristi influenserski marketing iz razloga kao što su: povećanje svesti o brendu, izgradnja poverenja, dopiranje do njihove ciljne publike, generisanje potencijalnih klijenata, uspostavljanje novih trendova i povezivanje sa širim tržištem.

Zbog prezasićenosti komercijalnim sadržajem na mrežama, influenseri pretenduju da izgrade ozbiljan ugled i izdvoje se na lestvici više kvalitetnim sadržajem i profesionalnim pristupom. Tako, često se opredeljuju na dugoročne saradnje s manjim brojem brendova održavajući umeren, a elegantan stil, umesto učestalog promovisanja više različitih.

Ovakav oblik marketinga na društvenim mrežama nije nov za 2023. godinu, ali brendovi koriste priliku da izgrade autentičnu vezu sa svojom ciljnom publikom odabirom dugoročnih „ambasadora brenda“ što će doneti više prednosti u komunikaciji. Ovi uzajamno korisni odnosi omogućavaju brendu da izgradi trajne odnose sa svojim uticajnim partnerima, dok uticajni partneri mogu da održe poverenje svoje publike promovišući isti brend tokom dužeg vremena.

II   Instagram i TikTok će nastaviti svoju vladavinu kao vrhunske platforme za influensere

Kada su u pitanju influenseri, reputacija Instagrama ostaje neosporna. Instagram brendovima i dalje nudi najviše mogućnosti za njihovu marketinšku strategiju i njen uticaj. Među generacijom Z raste popularnost TikToka, pa ovde postoji oštra konkurencija. Interesantan je podatak da korisnici ovu platformu radije koriste umesto Gugla za pretragu proizvoda i sadržaja koji ih zanimaju.

Marketinški stručnjaci shvatili su potencijal ovih društvenih medija i na koji način da se autentično povežu sa svojom ciljnom publikom. Međutim, u narednoj godini sve više će se prilagođavati i menjati svoju marketinšku strategiju specifičnostima ove dve mreže kako bi maksimalno iskoristili prednosti koje nude.

Broj pratilaca koje uticajna osoba ima ostaje ključan element za procenu njihovog legitimiteta i povraćaja ulaganja. Marketinški stručnjaci takođe treba da iskoriste kreativan i zabavan sadržaj kako bi ostvarili najveći angažman. Postalo je jasno da je fokus potrošača više na sadržaju, a ne na samim influenserima. Autentični sadržaj je u prvom planu na TikTok-u i Instagramu zbog čega nano i mikro influenseri sve više preuzimaju vođstvo.

Sadržaj broj 1 koji korisnici žele da vide na TikTok-u jesu zabavni video snimci koji zauzimaju najvažnije mesto jer brendovi konačno prihvataju sadržaj koji pruža vrednost umesto proizvoda kao prioritet.

Predviđa se da će TikTok nadmašiti YouTube u prihodima od reklama. Ovo nije mnogo iznenađujuće s obzirom na ulogu TikToka-a kao pretraživača i platforme za istraživanje proizvoda kod potrošača generacije Z, generacije sa potrošačkom moći koja se samo povećava. TikTok oglasi odneće prednost jer je sadržaj veoma zanimljiv.

Kao što smo svi videli, Instagram i YouTube se bore da održe korak sa kratkim video sadržajem TikTok-a i privlačnošću za široku publiku.

Za brendove je ključno da prate trendove na TikTok-u i da ih koriste za marketing, a učešće u istim omogućiće im veću vidljivost.

III   Storytelling – Podkasti

Storytelling je jedan od najmoćnijih marketinških alata, a zahvaljujući podkastima pričanje priče dostiže svoj pun razvoj i uticaj.

Ljudi prate i slušaju podkaste kako bi se opustili ili dobili korisne informacije. U većini slučajeva, to je publika željna učenja i unapređenja svojih veština.

Baš kao i video format, audio snimci prenose emocije bolje od tekstova ili postova na blogu. Publika podkaste doživljava kao prirodne, naglašavajući transparentnost brenda. Ukoliko želite da privučete pažnju, pravljenje podkasta će vas izdvojiti od konkurencije i doneti vam osveženje u komunikaciji i poslovanju. Dakle, izgradnja snažnog glasa brenda pomoću podkasta je odličan način za izgradnju lojalnosti i pretvaranje slušalaca u kupce.

IV   Gejming influenseri postaće jedni od najtraženijih kreatora sadržaja

Influenseri gejmeri su uticajni ljudi na globalnom nivou čija moć raste i koji okupljaju veliku publiku na skoro svakoj platformi društvenih medija. Oni mogu biti u rasponu od veštih igrača koji prenose svoje igranje na milione fanova do profesionalnih igrača video igara koji se takmiče, ili čak manjih kreatora koji tek počinju da se oprobavaju u igranju igara.

Njihovi fanovi ih ne prate samo zbog veština igranja igrica na visokom nivou, već́ i zbog tesnog osećaja zajedništva koji su izgradili i sa uticajnom osobom koju prate i sa drugim fanovima. U ovoj godini trgovci će prihvatiti partnerstva sa uticajnim gejmerima, čak i ako ne postoje očigledne direktne veze sa zajednicom igara. Iako glavna platforma gejmera može biti Tvitch ili sličan servis za striming, oni često imaju sledbenike na drugim platformama društvenih platformi, kao što su Instagram i YouTube.

V   Aplikacije zasnovane na virtuelnoj stvarnosti

Meta ili nekadašnji Facebook, 2021. godine otkrila je nadolazeći metaverzum. Ovo je ubrzalo potrebu za implementiranjem hibridnih i mešovitih iskustava u određeni marketinški miks. Marketing virtuelne stvarnosti (VR) omogućava brendovima da promovišu svoje proizvode ili usluge koristeći VR tehnologiju kako bi stvorili simulirano, ali realno iskustvo. Dok su mnogi brendovi uspešno koristili taktike proširene stvarnosti (AR) da privuku kupce, malo njih je dizajniralo potpuno impresivno iskustvo virtuelne stvarnosti za koje bi bile potrebne VR slušalice.

Virtuelna isprobavanja i brendirani Instagram filteri nastaviće sa uticajem na marketinški kolaž 2023. godine, ali očekujte da će ove godine u centru pažnje biti još inovativnije VR marketinške strategije.

Svakako, ne smemo izostaviti popularnu AI tehnologiju. Artificial Intelligence – AI ili veštačka inteligencija sigurno je jedan od najvećih „izuma” modernog doba. AI računarima omogućava  da koriste ogromnu količinu podataka kako bi sami doneli odluku ili izvršili aktivnost pa samim tim pomažu i nama u efikasnom komuniciranju i poslovanju i unapređenju istog.

U ovoj godini Blockchain tehnologija Web3 takođe će značajno napredovati jer kompanije sve više stvaraju decentralizovane proizvode i usluge. Na taj način će naše informacije biti sigurnije i imaćemo inovativne načine za pristup i analizu.

Kada je reč o nezamenljivim tokenima – NFT, njihova upotreba i praktičnost će rasti sve više te će tako biti korisni za interakciju s mnogim digitalnim proizvodima i uslugama.

Poslednjih nekoliko godina imale su drastičan uticaj na marketinške trendove i prakse. Današnji potrošači više nego ikada cene autentičnost, transparentnost, privatnost i inkluzivnost. Stoga, zahvaljujući naprednim tehnologijama brend stručnjaci imaju priliku da povežu ove vrednosti i da svoje poruke na nove načine i budu inovativni.