Svedočimo eri u kojoj se marketinški trendovi brzo menjaju i napreduju – brojne inovacije i trendovi u oblasti marketinga, uključujući virtuelnu i proširenu stvarnost, veštačku inteligenciju i pretragu glasom. Sve ove novine stvaraju mogućnosti za dolaženje do novih klijenata, unapređenje prodaje i promocije.

1. VIRTUELNA STVARNOST

Virtual reality – Virtuelna stvarnost i Augmented reality – Proširena stvarnost su sve popularniji u digitalnom marketingu. VR omogućava „duboko uranjajuće“ doživljaje, dok AR spaja digitalni sadržaj sa stvarnim svetom, stvarajući interaktivna iskustva. Brendovi sve više koriste ove tehnologije za inovativno predstavljanje proizvoda, kao što su virtuelne ture kroz nekretnine ili proba odeće. Ovakva iskustva podstiču angažovanje i prodaju.

Međutim, pre primene VR i AR u marketinškoj strategiji, važno je detaljno se upoznati sa ovim tehnologijama, a najbolji načini za to su istraživanje platformi, prisustvovanje konferencijama i proučavanje online resursa.

2. PRETRAGA GLASOM

Podsetimo se da je Siri bila inovacija i to samo za korisnike iPhone modela 2010 godine.

Danas, nakon pojave pametnih zvučnih uređaja kao što su Amazon Alexa i Google Home, pretraga putem glasa je postala izuzetno popularna. Kako biste osigurali da vaše preduzeće bude primećeno, važno je optimizovati svoju veb stranicu za pretragu glasom. To podrazumeva prilagođavanje veb stranice za mobilne uređaje i inkorporaciju dugorepih ključnih reči, kao i prirodnog jezika na vašem sajtu.

Kada korisnici koriste pretragu glasom, često se koristi spontan, konverzacijski stil govora, umesto kratkih i preciznih ključnih reči. Zato je bitno usmeriti se na upotrebu prirodnog jezika u sadržaju. Koristite izraze koje ljudi koriste u svakodnevnom govoru, sa primenom dužih fraza, koje su specifičnije od kraćih i opštijih ključnih reči, što pomaže da se usmerite na tačne pretrage i povećate šansu da se vaša veb stranica prikaže u rezultatima pretrage putem glasa.

3. PERSONALIZACIJA

U digitalnom marketingu, personalizacija je ključna. Pružanjem prilagođenih iskustava gradite jače veze sa klijentima i izdvajate se od konkurencije. Korišćenjem podataka i veštačke inteligencije kreirate sadržaj i ponude po meri svakog pojedinačnog klijenta. Na primer, analizom podataka pomoću algoritama mašinskog učenja prepoznajete obrasce i donosite informisane odluke o sadržaju i ponudama. Personalizacija email kampanja, uključujući naslove, sadržaj i ponude, dodatno angažuje klijente i povećava konverzije. Kroz sisteme preporuka predlažete relevantan sadržaj i ponude zasnovane na ponašanju i preferencijama klijenata, doprinoseći efikasnosti marketinške strategije.

4. TRANSPARENTNOST I AUTENTIČNOST

Postizanje transparentnosti i autentičnosti u digitalnom marketingu može se postići sledećim koracima:

  • Budite otvoreni i iskreni – govorite transparentno o proizvodima/uslugama, delite osnovne vrednosti, i vašu misiju. Podržite društvene projekte i akcije.
  • Uvek dajte tačnu informacija o proizvodima/uslugama koje pružate. Idealno je da podelite i stvarna korisnička iskustava.
  • Gradite vašu zajednicu – kreirajte sadržaj za osećaj pripadnosti.
  • “Iza scene” snimci kratke priče su jako važne kako biste svojim pratiocima približili vaš put, stvaralaštvo, rad kompanije…
  • I najvažnije – lojalnost – Transparentnošću i autentičnošću gradite poverenje potrošača. To će vas izdvojiti od konkurencije, ali i stvoriti lojalnu bazu potrošača.

Kombinovanje ovih koraka omogućava brendu da izgradi poverenje i autentičan odnos sa svojom ciljnom publikom, što može biti ključno za uspeh u današnjem konkurentnom digitalnom okruženju.

5. USPON KRATKOMETRAŽNIH VIDEO ZAPISA

Sa eksplozivnim usponom TikToka, koji je poslednjih godina osvojio posebnu popularnost među mlađim korisnicima, trend kratkih video sadržaja brzo se širi i na druge platforme kao što su Instagram, YouTube i Facebook. Ovaj oblik sadržaja privlači širok spektar brendova, omogućavajući im da efikasno angažuju svoju publiku. Ključ uspeha leži u stvaranju video materijala koji osvaja kreativnošću i povezuje se sa gledaocima na ličnom nivou.

Šuška se i da će Instagram doživeti potpuni preokret, poput story-ja koji će trajati čak 7 dana, odgovaranje u komentarima uz pomoć gif simbola ili čak fotografijom, da će se objave influensera naplaćivati publici ukoliko nemaju ugovor sa brendom… Ono što je zanimljivo je da Instagram uporno ne uvodi opciju da link u komentarima i opisima bude kliktabilan, a svi znamo koliko često se susrećemo sa tim. Da li namerno žele da naš fokus bude više na story objavama kada je ova vrsta oglašavanja u pitanju, ili se ipak nešto sprema i na tom polju, saznaćemo.

I na kraju, uvek je najbolje napraviti pravu simbiozu novih trendova, ali i zapamtiti da su fleksibilnost i adaptilnost konstantni trendovi koje svaki uspešan brend mora da poseduje, kako bi uz osvajanje nove uspeo da očuva svoju postojeću publiku. Trend koji nikad neće izaći iz mode jeste stalni kontakt sa pratiocima jer bez lojalne publike nema ni uspešnog brenda.